איך לשקם קרקעות שזוהמו על ידי שפכים?

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

התפתחות התיעוש הובילה לצדדים חיוביים ולצדדים שליליים. במאמר זה נגולל בפניכם את אחד הצדדים הבעייתיים של הפיתוח. אותה צד שהוביל לבעיה של זיהום הקרקע ופגיעה באיכותה ונכתוב כיצד ניתן לשקם את אותן קרקעות שזוהמו על ידי שפכים שונים. הבה נתחיל..

זיהום קרקע באמצעות שפכים

שפכי התעשייה אשר מחלחלים לקרקע מובילים לאחת הבעיות הגדולות ביותר שהיא זיהום של הקרקע ופגיעה רצינית באיכותה. חשוב לקחת בחשבון שהאדמה היא זאת שבסופו של דבר מזינה אותנו בני האדם ואת בעלי החיים ובמקומות בהם זוהמה הקרקע על ידי שפכים וחומרים נוספים, האדמה הופכת לבלתי ראויה לשימוש אם למטרת גידולים שונים ואם למטרת מחייה. כל אלו מובילים למסקנה שחובה לטפל בקרקעות שזוהמו ובעוד מועד וזאת על מנת למנוע מצב בו הזיהום יחלחל אל מקומות נוספים. זיהום קרקע יכול להיגרם על ידי זיהום של דלק, מתכות שונות, שמנים, חומרי סיכה ופסולת נוספת.

טיפול בקרקעות – התהליך

טיפול בקרקעות מזוהמות יעשה על ידי השכרת שירותיה של חברה מקצועית בעלת אשר מומחיות בכל הקשור אל שיקום קרקעות מזוהמות וזאת בהתאם לכל ההנחיות של המשרד להגנת הסביבה. חברה זו תהיה אחראית על ניתוח של אותם מזהמים הקיימים בקרקע והתאמת שיטת הטיפול המתאימה ביותר. נכון להיום יש מספר אפשרויות טיפול באותן קרקעות מזוהמות, כמו למשל שטיפת קרקעות, טיפול טרמי וניקוי ביולוגי. באם מדובר על בעיה חמורה ביותר איתה לא ניתן להתמודד בדרך אחרת, החברה יכולה להחליט גם על פינוי של הקרקע. טרם השכרת שירותיה של חברה שתבצע את העבודה הנדרשית חשוב לוודא שמדובר על חברה בעלת ניסיון בתחום, וותק וחברה מקצועית אשר משתמשת במכשור והציוד המתאים ביותר לפרוייקט השיקום הנדרש.

שיקום ביולוגי של קרקעות מזוהמות

בטיפול הביולוגי מחדירים לקרקע חיידקים מסוג מסוים שתפקידם לפרק את השפכים המזהמים את האדמה לתוצרים פשוטים יותר. אחת משיטות הטיפול המוכרות היא שיטת הביו – פייל. המטרה העיקרית היא להפוך את הזיהום או הפסולות המזהמת את הקרקע למשאב בו ניתן להשתמש. היתרונות של השיקום הביולוגי באים לידי ביטוי בכך שהעלויות נמוכות יותר ובכך שניתן לשקם את הקרקע מבלי השפעות שליליות על הסביבה שכן מדובר על תהליך טבעי.

אז טרם אתם מזמינים קבלן תשתיות מים וביוב להתקנה או החלפה של צנרת לבניין שלכם וטרם אתם שוכרים את שירותיה של חברה המומחית בכל הקשור אל התקנת תשתיות ביוב, תמיד חשוב לבדוק ולוודא שהקרקע בה אתם מעוניינים לבצע את כל אותן פעולות אינה מזוהמת ואם כן, שניתן לשקם אותה. בהצלחה!

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

דילוג לתוכן