נזילות סמויות ודרכים לאיתור

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

איתור נזילות סמויות

אתם "שוברים את הראש" בניסיון לפענח איך חשבון המים שלכם התנפח מבלי אף שינוי בהרגלי הצריכה? לא מצליחים להבין מדוע פתאום הזרם של המים במקלחת ממש חלש? וזה עוד בלי שהזכרנו את הריח הרע ששורר בבית בתקופה האחרונה.
אם התמזל מזלכם, גיליתם בעצמכם שיש נזילה, הצלחתם לאתר את המקור והטיפול בה אמנם מצריך איש מקצוע, אך זה נפתר בקלות. ואם לא נפל בחלקכם לגלות, אז ככל הנראה שגם אתם קורבן של נזילה סמויה.

למה זה קורה?

נזילות סמויות הן בעיה מורכבת, בעיקר בשל העובדה כי מקור הנזילה אינו ברור ולא ניתן לאבחן אותה באופן ישיר. התופעה הלא נעימה מתרחשת ממספר סיבות: עבודות תשתית בעלות ליקויים, הצפות, התיישנות הצנרת, עבודות איטום כושלות ובעצם כל ליקוי שהוא מתחת לפני השטח, ממש קרוב לצנרת הנכס שלנו או בתוכה.

איך אני יודע שיש לי נזילה סמויה?

לצערנו, בעיקר לפי הנזקים שהיא מביאה עמה. החל מירידת לחץ המים בברז במקלחת ועד לאריחים בולטים מהרצפה, הופעת טחב ועובש בקירות הנכס, מים עכורים, ריח לא נעים וחשבון מים מפלצתי אף על פי שצריכת מים זהה לקודמתה.

כשאנו שמים לב לאחד או כמה מן הנזקים הללו, יש ליצור קשר בדחיפות עם מומחה לאיתור נזילות על מנת שיזהה את מקור הנזילה ויוכל לתקנה בהקדם האפשרי. מעבר לנזק הרב העלול לפגוע בתשתיות הנכס, ידוע כי רשויות המים אינן תומכות במתן החזר כספי על תשלום מים אשר שולם לשווא בעקבות נזילה סמויה שלא טופלה, כך שפעולות מהירות יוכלו לחסוך לכם כסף רב.

איך ניתן לאתר נזילות סמויות?

לפני כל שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, ינסה איש מקצוע מוסמך לאתר את מקור הנזילה במערכות המים השונות בנכס. לאחר שמצאנו את האזור הפגום, יש צורך למצוא את הנקודה המדויקת שבה יש כשל בצנרת. 

לפני כל שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, ינסה איש מקצוע מוסמך לאתר את מקור הנזילה במערכות המים השונות בנכס. לאחר שמצאנו את האזור הפגום, יש צורך למצוא את הנקודה המדויקת שבה יש כשל בצנרת. לפני התפתחות ענף האינסטלציה, על מנת לאתר נזילות היה צורך בעבודה רבה שכללה שבירת קירות ומרצפות לאורכן עד לגילוי הנזילה, אך כיום הודות למכשור מתקדם ניתן לאתר נזילות בקלות ויעילות רבה. ישנם מספר אמצעים בהם יכול מומחה לאיתור נזילות להשתמש:-

מצלמה תרמית- בעלת קרני אינפרא אדום המצביעה על הפרשי טמפרטורות בין שטחים רטובים או יבשים מאחורי קירות, תקרות או מתחת לריצוף. מתאים בעיקר לעבודה בתוך מבנה היות והמצלמה בעלת טווח קצר של סנטימטרים בודדים.

חיישן גז- לאחר ריקון מערכת המים, המומחה מבצע הזרמת גז (ידידותי לסביבה) ובאמצעות חיישן הגז ניתן לזהות את הגז שצף במעלה הצנרת באזור הכשלים. השיטה מתאימה בעיקר לעבודה מחוץ למבנה כמו גינות וחצרות היות והיא בעלת טווח עומק רחב.

מכשיר אקוסטי-  מכשיר המגביר את צליל זרימת המים ובעל סנסורים ייחודים המזהים גלי קול ומאתרים את מיקום הנזילה. השימוש במכשיר מתאים לאיתור נזילות באזורים בהם אין אפשרות שימוש במצלמה תרמית או בחיישן גז.- מצלמת סיב אופטי: המצלמה הזעירה מאפשרת לבצע צילום פנים צנרת באופן אופטי ולחשוף את אותם הליקויים בצנרת הנכס. מתאימה לשימוש כאשר שאר האופציות כשלו באיתור הליקוי.

איזה מכשור עדיף? תלוי בנכס בעל הנזילה וכמובן במומחה לאיתור נזילות. כל שטח בעל אופי אחר ולו מתאים אופן טיפול שונה והיעיל מכל, הנמצא בהישג ידו של המומחה.
לאחר איתור הנזילה כל שנותר הוא מציאת פתרון נקודתי במינימום נזק או הוצאות מיותרות.

במקרה ומדובר בפיצוץ צנרת בתשתית, ראו נושא איתור ומיפוי תשתיות

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

דילוג לתוכן