בדיקות שכדאי לבצע לאחר הנחת תשתיות מים וביוב

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

כאשר רוכשים דירה חדשה מקבלן יש המון נתונים שחשוב להתייחס אליהם לאורך התהליך, שבדרך כלל אורך מספר שנים. אחד ההיבטים החשובים ביותר שיש לשים עליהם דגש אלו הבדיקות שניתן וראוי לבצע בטרם הכניסה לדירה. כאשר הקבלן מסיים לבנות את הבניינים שבפרויקט המדובר, הוא מתחיל בהנחת תשתיות כגון תשתיות מים וביוב. יש מספר בדיקות שכדאי לכם לבצע לאחר שהונחו תשתיות המים והביוב וזאת בכדי להיכנס לדירתכם בראש שקט ולהימנע מבעיות עתידיות.כאשר רוכשים דירה חדשה מקבלן יש המון נתונים שחשוב להתייחס אליהם לאורך התהליך, שבדרך כלל אורך מספר שנים. אחד ההיבטים החשובים ביותר שיש לשים עליהם דגש אלו הבדיקות שניתן וראוי לבצע בטרם הכניסה לדירה. כאשר הקבלן מסיים לבנות את הבניינים שבפרויקט המדובר, הוא מתחיל בהנחת תשתיות כגון תשתיות מים וביוב. יש מספר בדיקות שכדאי לכם לבצע לאחר שהונחו תשתיות המים והביוב וזאת בכדי להיכנס לדירתכם בראש שקט ולהימנע מבעיות עתידיות.

ליקויי בניה בתשתית המים והביוב

אחת הבדיקות שחשוב לבצע כדי לבדוק שהתקנת תשתיות המים והביוב בוצעה כהלכה היא לוודא שאין ליקויי בניה כלשהם או נזילות. ליקויי בניה עשויים לקרות בכל פרויקט ולכל קבלן וחברת בניה. לעיתים ליקוי הבניה מתרחשים בגלל רשלנות ועבודה לא מקצועית של חברת הבניה והקבלן, אך לעיתים ליקויי הבנייה עשויים להתרחש גם בשל טעות לא מכוונת. כך או כך, ליקויים אלו יפריעו מאוד לדיירים שקנו בפרויקט כאשר יתחיל האכלוס ולאחר מכן.

על מנת להימנע מחוסר נוחות או בעיות משמעותיות יותר ישנה המלצה חמה להיעזר באיש מקצוע שיערוך בדיקה מקיפה בתשתיות המים והביוב ויוודא כי אכן הכל הותקן כשורה. במידה וימצאו תקלות בשלב זה, עוד בטרם נכנסו הדיירים אל הבניין, יהיה קל ופשוט יותר לטפל בהן. עוגמת הנפש תיחסך מן הדיירים, ניתן יהיה לפעול בהקדם ובמהרה לתקן או לשפר את התשתית ולהמשיך ולקדם את תהליך הרכישה והאכלוס.

בדק בית למניעת ליקויי בניה

את הבדיקות לאיתור ליקויי בניה מבצעים מומחי איתור ליקויי בניה. את הבדיקות הם מבצעים עוד לפני שהדיירים נכנסים להתגורר בדירה ואפילו לפעמים לפני שהקונים שילמו את מלוא הסכום בעבור הדירה לקבלן. נהוג להזמין את שירות המומחים לאיתור ליקויי בניה בשיתוף עם יתר הדיירים בבניין או עם קבוצת הרכישה.

חשוב לבצע את הבדיקות לאיתור תקלות או ליקויים וזאת בכדי להימנע מבעיות שונות כמו בעיות אסתטיות, גימור לא מדויק, נזילות, רטיבות ועוד. לרוב, ליקויים בתשתית מטופלים תוך פרק זמן קצר, תלוי עד כמה מהותי הליקוי ואם הוא גורם לאי נוחות במחייה או שמדובר בליקוי פשוט יותר. כך או כך, רצוי לבדוק היטב ולעומק את הנושא ולא למהר להיכנס לגור בבניין לפני שנעשו כל הבדיקות הנ"ל.

אם התגלו ליקויים בתשתית המים והביוב – מי אחראי לתקן ולטפל בזה?

במידה ונתגלו ליקויי בניה, בכל תשתית שהיא, הקבלן המבצע הוא האחראי והמחויב לטפל בליקויים האלה. ישנה תקופה די ארוכה המחייבת את הקבלן לדאוג לליקויים שונים במבנה ובתשתיות, תוכלו לברר על כך תוך כדי התמקדות בתקופות הבדק והאחריות. במקרה בו הקבלן לא משתף פעולה, לא מגיב או מסרב לטפל בליקויים – מומלץ לפנות לגורם משפטי שייצג אתכם וידאג לחייב את הקבלן לטפל בליקויים ולכסות את העלויות שקשורות לכך.

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

בכל שאלה והתייעצות השאירו פניה ונשוב אליכם בהקדם:

דילוג לתוכן