האם נדרש חיטוי צנרת מים לאחר שיפוץ בית משותף

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

חיטוי צנרת לאחר שיפוץ הבית

סיימתם מהלך של שיפוץ בית משותף וכעת אתם שומעים המלצה לבצע חיטוי צנרת מים לצנרת המבנה. מה הקשר בין צנרת המים במבנה ובין השיפוץ שעשיתם והאם באמת נדרש חיטוי כזה? כיצד מבוצע חיטוי בצנרת ומדוע אתם לא יכולים לבצע את החיטוי בעצמכם? בשורות הבאות ננסה לתת לכם את כל התשובות שיסייעו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם.

מה הקשר בין צנרת המים ובין מהלך של שיפוץ בית משותף?

ובכן, קשר כזה לא תמיד קיים ובהחלט אפשר לבצע מהלך שיפוץ בית משותף מבלי שהצנרת תושפע ממנו. יחד עם זאת, אם במסגרת השיפוץ הזה נעשתה פתיחה של צנרת המים בנקודה מסוימת בבניין לצורך החלפת צנרת או מקטעים ממנה, הצורך בביצוע חיטוי צנרת מים כבר עולה, גם אם לא עבור כל הבניין, הרי שלפחות עבור חלק מהדירות. העניין הוא שכל פתיחה של צנרת המים במסגרת שיפוץ בניין, יכולה להיות כרוכה בחדירה של מזהמים מסוגים שונים אל תוך מערכת המים. לא מדובר בתיקון נקודתי שמבוצע ומושלם בתוך זמן קצר, אלא בדרך כלל בתהליך שיכול להימתח על פני מספר רב של שעות ולרוב גם ימים. במשך פרק הזמן הזה יכולים מזהמים שונים לחדור אל הצנרת ולהתקבע על הדפנות הפנימיות של הצנרת ומכאן הצורך לבצע את החיטוי. היקף החיטוי ייקבע על פי המיקומים בהם נעשתה פתיחה של הצנרת, אך לרוב מומלץ לבצע את החיטוי עבור המבנה כולו.

כיצד מבוצע חיטוי צנרת מים ומדוע אתם לא יכולים לבצע אותו בעצמכם?

חיטוי צנרת מים הוא תהליך שמתחיל בבדיקת תקינות הצנרת על מנת לוודא שהצנרת אטומה לחלוטין ולא קיימות בה נקודות דרכן יכולים לחדור מזהמים נוספים או שיכולות להוות קרקע להתהוות של מזהמים כאלה. לאחר מכן מבוצעת הזרמה של חומר חיטוי דרך הצנרת, שטיפה של חומר החיטוי, בדיקת איכות המים וסיום החיטוי. את התהליך הזה אתם פשוט לא יכולים לעשות בעצמכם, א' מכיוון שעל פי החוק נדרש אדם מוסמך ומורשה בתחום של חיטוי צנרת מים וב' מכיוון שלפעולה הזאת ישנם סיכונים של ממש ואת הסיכונים האלה אתם לא רוצים לקחת.

במסגרת חיטוי צנרת מים לאחר שיפוץ בית משותף, צריך איש המקצוע להחליט האם הצנרת ריקה מגורמים מזהמים. עליו להחליט מהו חומר החיטוי המתאים ביותר לביצוע המשימה, למשך כמה זמן יש להזרים אותם בצנרת ומתי בדיוק הצנרת הופכת להיות נקייה מכל שיירי הזיהום ומכל שיירי חומר החיטוי לאחר ביצוע השטיפה. אלו הן פעולות שדורשות ידע מקצועי וציוד מקצועי ואם הן אינן מבוצעות כנדרש, הן יכולות להוביל לפגיעה בחייהם של המשתמשים במים. זאת הסיבה שבגינה אתם לא יכולים לבצע חיטוי צנרת מים לאחר שיפוץ בית משותף, בעצמכם.

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

בכל שאלה והתייעצות השאירו פניה ונשוב אליכם בהקדם:

דילוג לתוכן