הכנות אינסטלציה בפרויקט הוספת מרפסות

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

פרויקט הוספת מרפסת מן ההיבט התשתיתי

פרויקט הוספת מרפסת יכול לייצר מגוון רחב של אתגרים הנדסיים ואחד מהם, שאינו זוכה לתשומת לב רבה במיוחד, הוא נושא האינסטלציה. כך למשל, אם אתם מעוניינים להוסיף מרפסת שמש עם יציאה אל המרפסת דרך הסלון, הרי שעליכם לדאוג להובלת תשתית אינסטלציה מאחד החדרים הרטובים בבית (מטבח, חדר אמבטיה או שירותים) ועד המרפסת המתוכננת. תשתית זו יכולה לכלול תשתית ביוב ולעיתים גם תשתית מים. הנושא של הכנות אינסטלציה בפרויקט הוספת מרפסות הוא נושא מאוד מקצועי והמטרה היא לספק לכם הלקוחות, את התוצאה הטובה ביותר במסגרת התקציב העומדת לרשותכם.

אז מהן ההכנות שיש לבצע?

ובכן, מרפסת שמש היא למעשה מרחב חיצוני החשוף לאוויר הפתוח, על אף שהיא צמודה לגמרי לבית. במרפסת כזאת חייב להיות פתרון ניקוז למי הגשמים ומי שטיפה מהמרפסת. במקרים רבים ניתן לדאוג לניקוז זה באמצעות מרזב קצר מגובה המרפסת או מרזב ארוך שאותו יש למתוח לאורך כל המבנה מגובה המרפסת ועד הקרקע. יחד עם זאת, לעיתים הפתרון האפשרי, החוקי והנכון ביותר הוא חיבור של ניקוז המרפסת למערכת הניקוז הקיימת של הבית. במקרים מסוימים, אפשרויות אלה מצטמצמות אל האפשרות השלישית בלבד אם וכאשר אתם מעוניינים לשלב גם תשתית מים במרפסת. כך למשל, אם אתם רוצים לשלב ברז מים וכיור במרפסת, תצטרכו לדאוג לחיבור הניקוז מהכיור אל מערכת הניקוז הביתי, על מנת להימנע מהפרה של הוראות חוקי ההגנה על איכות הסביבה. כמו כן, במידה וכאמור אתם מעוניינים להוביל למרפסת תשתית של מים נקיים, יהיה עליכם לתכנן כיצד אתם מביאים את אותה תשתית, האם היא תצא מהמטבח או מחדר האמבטיה, באיזה מסלול היא תעבור, האם במרחב התת רצפתי, בתוך הקירות או בהובלה חיצונית לאורך קירות המבנה החיצוניים. מערכת האינסטלציה במרפסת דורשת ניסיון ולכן מומלץ לבחור בחברת בניה המתמחה בבניית מרפסות כמו חברת בלקון מרפסות המתמחה מזה 10 שנים בהוספת מרפסות לבניינים קיימים. הבחירה באופציה השלישית עשויה להיות הקלה והמהירה ביותר, אך היא עשויה לדרוש מכם הוצאת היתר בנייה לעניין זה ספציפית, ולא בטוח שגם תקבלו אותו.

תכנון על ידי איש מקצוע

בכל הנושא של הכנות אינסטלציה בפרויקט הוספת מרפסות חשוב להבין שאיש המקצוע המתאים ביותר למשימה זו הוא לאו דווקא אינסטלטור אלא דווקא גורם מקצועי המתמחה ספציפית בתחום של הוספת מרפסות. האתגר המקצועי פה הוא לאו דווקא האתגר של הנחת הצנרת וחיבורה למערכת הצנרת הקיימת בבית, בין של המים הזורמים ובין של הביוב, אלא דווקא האתגר של תכנון כל נושא הניקוז, זוויות הניקוז, מסלול קווי המים והביוב וכן הלאה. כל אלה מחייבים היכרות אם התחום של הוספת מרפסות ועם כלל האופנים והטכניקות שבהם ניתן לעשות שימוש בכדי לבצע אינסטלציה מקצועית מושלמת לטובת המרפסת החדשה. על פי הצורך, אותו גורם מקצועי ייעזר כמובן באיש אינסטלציה מקצועי, אך הוא עצמו יהיה הגורם המקצועי שאחראי על התכנון ועל ביצוע הכנות אינסטלציה בפרויקט הוספת מרפסות.

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

דילוג לתוכן