טיפול בתקלות אינסטלציה בחדרי משאבות

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

אתם עוברים לידו מספר פעמים ביום ויתכן שכלל לא מבחינים בקיומו. אבל חדר המשאבות בבניין המגורים או המשרדים שלכם, הוא אחד האזורים החשובים ביותר. משם, לדוגמה, נשאבים המים מעלה לביתכם ולמקומות נוספים. הצרה מתחילה כשמתרחשת תקלת אינסטלציה בחדר זה… איך מונעים? מה עושים? בואו נראה יחד…

תקלות אינסטלציה בחדרי משאבות – כיצד למנוע?

מערכת האינסטלציה בחדרי משאבות נחשבת למערכת אמינה ומעוטת תקלות. יחד עם זאת, תחזוקה לקויה, בלאי טבעי, שימוש לא נכון וכדומה, יוצרים תקלות מסוגים שונים חדשות לבקרים, ועלולים להסב נזק בלתי הפיך לחלקי המערכת השונים.

כדי להקטין את תדירות תקלות האינסטלציה, מומלץ לפעול באופן הבא:

  • חיזוק חיבורי צינורות הברז אחת למספר חודשים יקטינו את הסיכון לדליפת ברז.
  • בדיקה תקופתית של לחץ המשאבות, תקינותן, לוח הבקרה, מנועי המשאבות, המיסבים, אטמים ועוד. את מרבית הבדיקות יש לבצע אחת לשלושה חודשים.
  • היו ערניים לסימנים מקדימים, כמו שינויי צבע ורטיבות בקירות הסמוכים, בתקרה וברצפה, ריחות חריגים, שינויים בעוצמת זרמי המים, טפטופי מים ועוד.
  • השתמשו תמיד בחלפים מקוריים בלבד.

תקלות אינסטלציה בחדרי משאבות – מה עושים?

למרות התחזוקה המניעתית חשוב לקחת בחשבון שבלאי טבעי תמיד קיים, ותקלות קורות. אז מה עושים אם התרחשה תקלה בחדר המשאבות? קודם כל, הירגעו! ישנן תקלות שונות שאפשר לפתור במו ידיכם, ואם זה לא עוזר, בישראל פועלות חברות אינסטלציה המציעות שירותים באופן מיידי ("שירותי חירום"). נכון, זה יהיה קצר יקר יותר, אבל יחסוך לכם עוגמת נפש רבה.

אז איך מטפלים בתקלה בכוחות עצמכם? ובכן, בתקלות רבות, סגירת הברז הראשי, הידוע בכינויו "שיבר", תספק לכם מענה ראשוני כנגד התקלה. הדבר נכון כאשר אתם מזהים נזילה או טפטוף, או שיש לכם חשד שנזילה כזאת מתרחשת. בבניינים הישנים, בהן מערכות השאיבה ישנות יותר, תוכלו גם להחליף אטמים לבד או לחזק את החיבורים בין הצינורות השונים. במבנים חדשים יותר, המערכות מתוחכמות יותר ודורשות ידע מקצועי של אינסטלטור, גם בתקלות שנראות, לכאורה, פשוטות.

חשיבות בנייה על פי התקנים

לקראת סיום, נדגיש את חשיבות התכנון והבנייה על פי תקני הבנייה והבטיחות בישראל. בנייה מקצועית על פי הסטנדרט הנדרש, תקטין משמעותית את תדירות התקלות וסיכונים שונים. בנייה שכזאת כוללת לא רק את מערכת הביוב והשאיבה, אלא גם את מערכת כיבוי השריפות הכוללת ספרינקלרים אוטומטיים, מטפים וציוד נוסף, ומערכות נוספות. זאת ועוד, האחזקה השוטפת של חדר המשאבות מונעת תקלות לאורך זמן. הקפידו על כך!

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

דילוג לתוכן