מהו תפקידו של מאתר תשתיות?

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

הגדרת תפקידו של מאתר תשתיות

הצנרת בבית התפוצצה? מרבית הסיכויים שנזעיק את שירותיו של מאתר נזילות מקצועי. אך בין התוצאות שמציגות לנו מגוון מאתרי נזילות, הרי שהאינטרנט מציע לנו גם את עבודתם הנאמנה של מאתרי תשתיות. נשאלת השאלה אם אכן מדובר באותו התפקיד, או שמא ישנו הבדל מהותי שעליו כדאי שנשים את הדגש.

מטבע הדברים, שאם בחרנו להתייחס לנושא זה במאמר שלהלן, אז הרי שישנו הבדל מהותי עליו כדאי להתעכב מעט בין שתי הגדרות התפקידים.

מאתר נזילות

המונח איתור נזילות מתייחס בעיקרו לצנרת הממוקמת בקירות וברצפות של בתים פרטיים ומבנים. צנרת זו מזרימה את מי הביוב ואת אספקת המים אשר מגיעים אלינו לברז שבמטבח, באמבטיה ובשירותים.

בעזרת מצלמה טרמית פשוטה באופן יחסי, מאתר הנזילות יכול למצוא את האזור שבו התרחש פיצוץ הצנרת, וזאת דרך זיהוי מקורות קור אל מול מקורות חום.

בחברתנו איננו מספקים את השירות הנ"ל שנחשב לנפוץ יותר במגזר הפרטי, ועיקר מטרתנו היא להבהיר את ההבדל שקיים בין זה לבין איתור תשתיות אליו נתייחס בפסקה שלהלן.

מאתר תשתיות

איתור תשתיות מוכר גם בין היתר במונח מיפוי תשתיות.

כשאנחנו מדברים על תשתיות, אין כוונתנו היא לצנרת שממוקמת בקירות המבנה או ברצפות, כי אם בתשתיות מרכזיות המונחות במעמקי האדמה.

מטבע הדברים שתשתיות אלו הינן קשות לאיתור ואם נשגה וננתץ מדרכה או כביש שלא לצורך, אז הרי שבזבזנו הון תועפות והובלנו לעבודה תשתיתית ועבודה שיפוץ ותחזוקה ממושכת ומתישה.

תפקידו של מאתר התשתיות היא למפות ולאתרן באמצעים טכנולוגיים מתקדמים לרבות מכ"ם המתבסס על אותות אקוסטיים כמו גם הזרמת גז שאיננו רעיל או דליק לצורך איתור המקור שבו מתרחשת הנזילה.

תפקיד זה נקרא גם ממפה תשתיות, זאת לאור העובדה ששימושו של המאתר הוא למפות את התשתיות עבור מבנים חדשים דוגמת אתרי בנייה המבקשים לחבר את המבנה העתידי לתשתית מים, גז וטלפון.

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

דילוג לתוכן