מהם מים כלואים?

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

מים כלואים בקירות הם בעיה שכיחה איתה מתמודדים בעלי בתים נכסים, במיוחד באזורים עם לחות גבוהה או נזקי מים. התופעה מתרחשת כאשר מים חודרים למעטפת הבניין, בין אם דרך דליפות או עיבוי, ונלכדים בתוך חללי הקיר.

מים כלואים בקירות עלולים להוביל למספר בעיות, כולל נזק מבני, צמיחת עובש וירידה באיכות האוויר הפנימית. מלבד ההבנה מהם מים כלואים, חשוב גם לדעת מה הם עלולים לגרום, וכיצד לטפל בתופעה.

מהם מים כלואים? כיצד מתרחשת התופעה?

ישנן סיבות רבות שמביאות להיווצרות של מים כלואים בקירות: בעיות בתכנון הבניין או בידוד לא מספיק. נזילות במעטפת הבניין עלולות להוביל גם למים כלואים, ויכולות להגיע ממגוון מקורות, לרבות קירוי פגום, צנרת לקויה או ניקוז לא מספק.

בנוסף, לחות עודפת בגלל מזג האוויר, ממכשירי אדים, בישול או מקלחת עלולה להוביל לעיבוי בתוך חללי קיר, מה שיכול ליצור סביבה משגשגת לעובש וטחב.

אילו נזקים מים כלואים עשויים לגרום?

למים כלואים בקירות יכולים להיות מספר השפעות שליליות על מבנה הבניין ודייריו. אחת הסכנות המשמעותיות ביותר היא נזק מבני, שכן לחות יתר עלולה להחליש את הקירות, לגרום להתפוררות טיח או קיר גבס, או אפילו לעודד גדילה של אורגניזמים מזיקים – כמו עובש. בנוסף להחלשת הקירות עצמם, מים כלואים עלולים לפגוע לאורך זמן גם בתכולת המבנה, לרבות שטיחים, רהיטים ומכשירי חשמל.

מים כלואים בקירות עלולים להוביל גם לסכנות בריאותיות חמורות עבור הדיירים. בפרט, צמיחת עובש וטחב עלולים לייצר אלרגנים וחומרים מגרים שעלולים לגרום לתגובות אלרגיות, בעיות נשימה וזיהומים. עובש וטחב יכולים גם ליצור ריחות לא נעימים ולהרוס את האסתטיקה של החלל.

כיצד ניתן למנוע מים כלואים?

כדי למנוע את הבעיות החמורות הקשורות למים כלואים בקירות, חשוב לנקוט באמצעי מניעה: בדיקה שוטפת של מעטפת הבניין לאיתור סימני נזק או בלאי, תיקון נזילות או בעיות רטיבות במהירות האפשרית, והקפדה על אוורור נאות של המבנה. מומלץ גם להשקיע בשירותי איטום או בידוד מקצועיים כדי למנוע מלחות מלהיכנס בקירות.

כיצד לפתור בעיית מים כלואים?

חשוב לדעת מהם מים כלואים כדי לאתר את הבעיה, וגם כדי לטפל בה. מים כלואים בקירות הם נושא חמור שעלול לגרום נזק משמעותי למבנים ולהוות סיכונים בריאותיים לדיירים. על ידי עבודה משותפת עם אנשי מקצוע והשקעה באמצעי מניעה, בעלי נכסים יכולים לשמור על הבניינים שלהם בטוחים, בריאים ותקינים מבחינה מבנית.

אם אתם מבחינים בסימנים של מים כלואים, או בעיות אחרות שנובעות מנזקי מים, חברת ישראל ידין כאן עבורכם. באמצעות כלים מתקדמים לאיתור נזקי מים, לרבות מצלמה תרמית, אנחנו יודעים כיצד לאתר במדויק את המקור לבעיות האלו. לאחר מכן, אנחנו מבצעים הרס ותיקון ממוקדים ומדויקים, עם שירות לוגיסטי שזמין לרשותנו בכל עת. הצוות המקצועי שלנו מנפיק גם דוחות לחברות ביטוח, כך שתוכלו ליהנות ממעטפת שירות מקצועית ומקיפה. 

אם אתם מבחינים בנזקי מים בביתכם – אל תהססו לפנות אלינו. התעלמות מהבעיה, או דחיה של בדיקה, עלולים לגרום לנזקים גדולים אף יותר, אך טיפול בבעיה בזמן יכול לחסוך לכם כסף ולא מעט בעיות שנלוות לנזקי צנרת.

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

בכל שאלה והתייעצות השאירו פניה ונשוב אליכם בהקדם:

דילוג לתוכן