פרויקטים הנדסיים לחימום המים בבריכה

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

חלק בלתי נפרד מתכנון מבנה ופרויקט הנדסי קשור בהתייחסות לפתרונות חימום בין אם מדובר בפתרונות לחימום מים באמבטיה, במטבח או לחימום הבריכה.

המטרה היא לספק את מידת החום הדרושה תוך דגש על חיסכון בעלויות לטווח הארוך. קיימים סוגים שונים של חימום על חשמל, גז וכדומה אבל אין ספק שהאלטרנטיבה של חימום סולארי נחשבת לאלטרנטיבה מובילה. הסיבה לכך היא שמערכות חימום חשמליות צורכות הרבה חשמל ומערכות גז עשויות לפעול ביעילות נמוכה ולא בהכרח בטוחות ואילו מערכות חימום סולאריות נחשבות אמינות, יעילות וחסכוניות.

מדינת ישראל נהנית מאקלים שטוף שמש ברוב ימות השנה המבטיח ניצול יעיל של אנרגיית השמש. מערכות חימום סולארי מבוססות על קליטת אנרגיית השמש והפיכתה לאנרגיה מתחדשת לצורך חימום המים – עיקרון פיזיקלי בו משתמשים היום לחימום תת רצפתי ולחימום בריכות שחייה.

ידידותי, אקולוגי וחסכוני

איך זה עובד בפועל? במערכת סגורה של מים המתחממים מהשמש. אם מדובר על חימום בריכה פרטית, למשל, מציידים את הבריכה במשאבות חום המעבירות חום ממקום אחד לשני. כלומר, משאבת סחרור מזרימה את מי הבריכה לקולטי השמש המותקנים על גג הבית או על גבי פרגולה או בכל מקום אחר שחשוף לשמש בו הוא יכול לספוג את אנרגיית השמש בדרך הטובה ביותר והמים החודרים לקולט מחלקו התחתון מוזרמים למעלה בצינורות ולאחר תהליך חימום מועברים חזרה לבריכה. כלומר, כל עוד משאבת החום פועלת, החימום עובד בתהליך מחזור של המים. הפתרון הזה לא יקר ויש לו יתרונות רבים. ראשית, זהו חימום ירוק וידידותי לסביבה שלא מצרך מעורבות אנושית. המים נשמרים חמים במינימום תקלות ותחזוקה ובחימום מי בריכה, לדוגמא, טמפרטורת המים יכולה להגיע ל-29 מעלות ויותר.

בחימום תת רצפתי המערכת מותקנת מתחת לאריחים במטרה לחמם את הבית בצורה אחידה. המערכת מבוססת מים ומשלבת גוף חימום לחימום המים שזורמים מתחת לרצפה. מעבר לפיזור הומוגני של חום, מדובר באוויר עשיר בלחות שלא מייבש כמו סוג אחר של חימום וגם המערכת סמויה ושומרת על המראה האסתטי של המרחב וניתן לממש עם מערכות של בית חכם לתכנות וכיוון הטמפרטורה המבוקשת.

מהי משאבת החום הנכונה לביתכם?

קיימות משאבות חום מסוגים שונים כמו למשל, משאבות חום אינוורטר וכן משאבות חום המתאימות לחימום של עד 75 מעלות צלזיוס הכוללות מדחס איכותי, בקר משאבות חום המתוכנת בפרוטוקול תקשורת מתקדם ופקד מובנה למשאבות סחרור ומשאבות חום אלה מיועדות לטמפרטורה חיצונית שיכולה להיות נמוכה ולהגיע אפילו עד מינוס 10 מעלות צלזיוס.

מי שמחפש פתרון דומה לחדרי רחצה ימצא את מבוקשו בדמות משאבות חום שמאפשרות לחמם עד טמפרטורה של 65 מעלות המבוססות על מחליף חום פנימי עשוי נחושת לשרידות גבוהה וכן מאייד סוללה עשוי אלומיניום בציפוי הידרופילי כאשר המשאבה למעשה מצוידת ברגש זרימה מסוג מפסק דגל ששומר על המדחס גם במקרה של חוסר בזרימת המים וכן בבקר דיגיטלי להפעלה של משאבת החום וכן הפעלה חוזרת אוטומטית ושמירה על נתוני הפעלה במקרה של הפסק חשמל.

כמובן שחשוב מאוד לפנות למומחים בתחום ולבחור משאבת חום לפי גודל המבנה, הבריכה וכדומה. פתרונות חימום המבוססים על משאבות חום מובילים לחיסכון בממוצע של 75% בעלויות החימום בהשוואה לסולר וחשמל וכ-60% לעומת חימום בגז ומעבר לזה, אין צורך לרכוש דלקים או לתחזק דלקים לביצוע החימום והחימום יעיל ואמין ומתאים במיוחד לתנאים הכלכליים בישראל. ניצול אנרגיה מתחדשת היא המפתח היום לחסוך בעלויות מבלי להתפשר על איכות.

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

בכל שאלה והתייעצות השאירו פניה ונשוב אליכם בהקדם:

דילוג לתוכן