איך מזהים תקלה אפשרית בצנרת הראשית?

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

תקלות בצנרת הראשית נשמעות כמו תסריט אימים וברור שאיננו רוצים לחוות זאת, אך למרבה הצער בישראל ישנם לא מעט מבנים ישנים שמבוססים על קו מים ראשי שהוא פשוט פצצת זמן מתקתקת. חומרי הגלם הישנים מתכלים ונסדקים ואילו הצנרות החדשות מאפשרות עמידות גבוהה יותר ומה שנקרא "שקט תעשייתי". למרבה המזל, ישנן דרכים באמצעותן נוכל לקבל את ההחלטה אם הגיעה העת להחליף את קו המים הראשי ואותן ריכזנו עבורכם במאמר הבא.

זיהוי תקלות בצנרת הראשית

כמו שלגוף חולה יש תסמינים שונים, כך צנרת לקויה מביאה עמה לא מעט סימנים שמרמזים לנו על אופי הבעיה. הנה כמה מן המרכזיים ביותר שיעזרו לכם להדליק את הנורות האדומות ולהזעיק איש מקצוע לצורך אבחון מקצועי.

ירידה בלחץ המים

ירידה בלחץ המים היא אחת מן התופעות המרכזיות שמעידות על בעיית צנרת. חשוב כמובן להפריד בין בעיית צנרת מקומית באחת מדירות המבנה לבין בעיית צנרת כללית. וודאו עם מספר דיירים בבניין מקומות שונות ובדקו האם התלונה היא מקיפה. ירידה בלחץ המים עלולה לנבוע מדליפה שקיימת בצנרת ושאיננה מאפשרת לשמור על לחץ מים אחיד.

חשבון מים גבוה

המים שדולפים אמנם לא זוכים לשימוש על-ידינו, אך עבור תאגידי המים אין זה משנה כלל. אם אתם שמים לב שחשבונות המים החלו לעלות בזמן האחרון וללא כל שינוי ניכר מצדכם, אז הרי שחשוב להעלות את החשד שמא ישנה דליפה בצנרת.

מים עכורים

למרבה הצער, בעיות בצנרת לא מביאות איתן רק אי-נוחות מטעם הדיירים, אלא ממש מסכנות חיים. צנרת עם דליפה היא ככל הנראה גם צנרת שכבר "עשתה את שלה" והיא סובלת מריקבון והתכלות. אם לאחרונה המים נראים עכורים או מדיפים ריח רע, אז הרי שחשוב להעלות את החשד מול איש מקצוע, שמא יש בעיה בצנרת הראשית.

ישנם גם דברים נוספים שאפשר לבדוק

ייתכן מאוד שהצנרת הראשית תקינה לחלוטין וכל מה שצריך לעשות הוא לבדוק את מאגרי המים של המבנה. מדובר בבדיקה שנתית ומחייבת על-פי משרד הבריאות שבאמצעותה בודקים את מאגרי המים, מנקים ומחטאים אותם ומחזירים אותם לפעולה. מאגרי שכאלו קיימים בכל מבנה בן 5 קומות ומעלה. דבר נוסף שחשוב לבצע הוא בדיקת מז"ח שמשמעותו מניעת זרימה חוזרת. זהו מכשיר שמונע את חזרת המים אל הצנרת הראשית.

שאלות נפוצות

זיהוי תקלה בצנרת הראשית הוא בעיתי וכמעט איננו אפשרי למעט עם איש מקצוע.

עם זאת, ישנם סימני אזהרה שיכולים לרמוז לנו על הצורך בשירותנו.

ירידה בלחץ המים, עליה שאיננה מוסברת בחשבון המים והופעתם של מים עכורים.

לחברת ישראל ידין ניסיון של למעלה מ-40 שנים בשירותי קבלנות אינסטלציה.

ישראל ידין הינו קבלן אינסטלציה הרשום בפנקס הקבלנים.

שירותי החברה הינם בפריסה ארצית מלאה.

עם זאת, נדגיש ששירותנו זמינים יותר באזור המרכז, מקום משכננו.

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

בכל שאלה והתייעצות השאירו פניה ונשוב אליכם בהקדם:

דילוג לתוכן