גורמים לפיצוץ צנרת

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

פיצוץ צנרת עלול לגרום לנזקים רבים – הן במבנים פרטיים, ציבוריים ובנייני מגורים. יש מספר גורמים שעלולים להוביל למצב הזה, איתור של מקור הפיצוץ עוזר לפתור את הבעיה ולמזער את הסיכוי שהיא תקרה שוב בקרוב.

למטה נדון במספר גורמים לפיצוץ צנרת, וכיצד תוכלו לטפל בבעיה במהירות ובאופן מקצועי.

8 גורמים לפיצוץ צנרת

שחיקה, חלודה וקורוזיה

צינורות מתכת נוטים לפתח קורוזיה כתוצאה מחשיפה מתמדת למים. עם הזמן, צינורות מתכת "מזדקנים" עלולים לפתח חלודה, והדפנות והמפרקים שלהם נשחקים.

הסימנים למצב הזה כוללים שינוי צבע בצינור או עיוותו, ויציאת מים צהובים או חומים.

שורשי עצים

גידול עצים ליד צינורות של מבנים עלול לגרום לסדקים ולדליפות. כאשר העצים גדלים, שורשיהם מחפשים קווי מים וביוב, ולעתים קרובות משתלטים על צינורות המים. כדי למנוע זאת, מומלץ לשתול עצים הרחק מצינורות המים.

סתימות

סתימות צנרת מובילות להצטברות לחץ, מה שגורם להצטברות מים ולפיצוצים בצנרת. לכן, יש לטפל בסתימות קטנות באופן מידי כדי למנוע נזק. סתימות עיקשות יותר דורשות טיפול מקצועי של אינסטלטור שיוכל לאתר את מקור הסתימה.

לחץ מים גבוה

לחץ מים גבוה מדי עלול לגרום נזק לצינורות ולגרום לנזילות ולבזבוז מים. כדי לבדוק אם זה המצב, יש למדוד לחץ באמצעות מד לחץ; אם הלחץ גבוה מדי, אינסטלטור מקצועי יכול להתקין שסתום להפחתת לחץ כדי לשמור על רמות לחץ בטיחותיות יותר.

מים קשים

עודף מגנזיום וסידן במים, הידוע כ"מים קשים", עלול להחליש צינורות. התקנת מערכת לטיפול במים להסרת מינרלים אלו מסייעת במניעת נזקים ופיצוצים בצנרת.

שינוי תנאי הקרקע

שינויים בקרקע עקב בנייה, גינון או פעילות סיסמית טבעית עלולים לפגוע בצינורות תת קרקעיים. תנודות בטמפרטורות עלולות לגרום לצינורות להתרחב ולהתכווץ, במיוחד אם הצינורות אינם מותקנים מספיק עמוק.

נזק מקרי

תליית פריטים על צינורות חשופים או שבירה בשוגג במהלך שיפוצים עלולה להלחיץ צינורות, ולהוביל לסדקים או שברים בצנרת.

התקנה לקויה

צינורות שהותקנו בצורה לא נכונה עלולים לגרום להתפוצצות צינורות. לכן, בעת החלפה של צנרת, וודאו כי הצינורות החדשים מותקנים או מתוקנים על ידי אינסטלטור מורשה, מה שימנע בעיות הנגרמות מהלחמה גרועה או חיבורים רופפים.

הטיפול הנכון בפיצוצים בצנרת

ישנם מספר גורמים לפיצוץ בצנרת, שעלול להתפתח למצב חמורים יותר. טיפול נכון בצנרת שבורה דורש איתור של מיקום הפיצוץ ותיקון מקצועי של האזור הבעייתי.

בחברת ישראל ידין קבלן אינסטלציה אנחנו מספקים מגוון שירותי אינסטלציה, כולל איתור ותיקון של צנרת מים פגומה. באמצעות ציוד צילום תרמי, המומחים שלנו מאתרים באופן מדויק מיקום של פיצוצי צנרת, מה שמאפשר לנו לעשות תיקון ממוקד, עם כמה שפחות בלגן.

מלבד זאת, אנחנו מבצעים תיקונים מהירים ומספקים ללקוחותינו דוחות עבור חברות ביטוח. אם יש לכם פיצוץ בצנרת, או בעיות אינסטלציה אחרות – פנו אלינו. נשמח לספק לכם ייעוץ מהיר ושירות מותאם אישית בכל עת, עם שירותי תיקון בפריסה ארצית.

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

בכל שאלה והתייעצות השאירו פניה ונשוב אליכם בהקדם:

דילוג לתוכן