מהו חיידק הליגיונלה?

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

בסביבה שלנו מצויים מחוללי מחלות שונים שעלולים להזיק לנו; מאגרי מים, למשל, הם מקור פוטנציאלי להידבקות בחיידק הליגיונלה, שעלול לגרום למגוון בעיות. כדי למנוע זאת, חשוב לדעת מהו חיידק הליגיונלה, למה הוא עלול לגרום, ועל החשיבות של חיטוי מאגרי מים.

מהו חיידק הליגיונלה?

לגיונלה הוא חיידק שעלול לגרום לזיהום חמור בדרכי הנשימה המכונה מחלת הלגיונרים. הוא התגלה לראשונה בשנת 1976 לאחר התפרצות של דלקת ריאות בכנס של הלגיון האמריקאי בפילדלפיה, ומכאן השם לגיונלה.

זהו חיידק מסוג 'גרם שלילי', אשר משגשג בדרך כלל בסביבות מים חמים, כגון אמבטיות חמות, מגדלי קירור ומערכות אינסטלציה.

תסמינים והשפעות של חיידקי הליגיונלה

כאשר אנשים שואפים טיפות מים מזוהמות בלגיונלה, הם עלולים לפתח תסמינים כמו חום, צמרמורות, שיעול וכאבי שרירים.

במקרים חמורים, הזיהום יכול להוביל לדלקת ריאות ועלול להיות מסכן חיים, במיוחד עבור אנשים עם מערכת חיסון מוחלשת או מצבים בריאותיים בסיסיים. המחלה אינה מתפשטת מאדם לאדם, אלא באמצעות שאיפת אדי מים מזוהמים.

חיטוי מאגרי מים נגד ליגיונלה

בגלל הסכנות הפוטנציאליות הקשורות ללגיונלה, חיטוי מקורות מים הוא חיוני, כדי למנוע את התפשטות החיידקים ומניעת זיהומים הבאים.

שיטות חיטוי מקצועיות יכולות לסייע בחיסול או שליטה בלגיונלה, להפחית את הסיכון להתפרצויות ולהגן על בריאות הציבור. כמה שיטות לחיטוי משאבי מים הן:

  • הטמעת בקרות טמפרטורה כדי לשמור על מים מתחת ל-20-45 מעלות צלזיוס, שכן לגיונלה משגשגת במים חמים
  • ניקוי ותחזוקה שוטפים של מערכות מים להסרת ביופילם שבו לגיונלה יכולה לגדול
  • שימוש בחומרי חיטוי כגון כלור או כימיקלים אחרים כדי להרוג חיידקים במערכות מים

הבנה של מהו חיידק הליגיונלה מראה את החשיבות של מניעת מחלות שונות. בדיקה וניטור אחר החיידקים האלו עוזרת במניעת בעיות, וכאן בחברת ישראל ידין זמין לכם שירות בדיקה וחיטוי צנרת ומאגרי מים נגד חיידק הליגיונלה ומזהמים אחרים. חיטוי משאבי מים הוא אמצעי מניעה מרכזי בהפחתת הסיכון למחלת הלגיונרים והגנה על בריאות הציבור.

חיטוי מאגרי מים באופן מקצועי עם חברת ישראל ידין

על פי הוראות של משרד הבריאות, יש לבצע חיטוי מאגרי מים אחת לשנה. מבני מגורים צריכים לבצע בדיקה כדי לבחון נוכחות של חיידקי ליגיונלה ומזהמים אחרים, ולבצע חיטוי מקצועי.

בחברת ישראל ידין אנחנו מספקים מגוון שירותי אינסטלציה, כולל איתור מזהמים וחיטוי מאגרי מים. אנחנו מבצעים שירותי חיטוי מאגרי מים, וכן חיטוי צנרת מים, עם האמצעים החדישים והיעילים ביותר.

יש לתאם מראש את הבדיקה והחיטוי, לפני חלוף המועד השנתי. החברה שלנו ממוקמת במרכז הארץ, ואנו מספקים את השירותים שלנו בפריסה ארצית.

עבור שירותי אינסטלציה מתקדמים, לרבות איתור מזהמים וחיטוי – פנו אלינו. הצוות המקצועי שלנו זמין לכם בכל עת, ונשמח לספק לכם שירות מקצועי עבור כל צורך, עם צוות מקצועי ורישויים למגוון פעולות.

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

בכל שאלה והתייעצות השאירו פניה ונשוב אליכם בהקדם:

דילוג לתוכן