למה צריך להתקין מז"ח?

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

למה צריך להתקין מז"ח?

מז"ח הינו ראשי תיבות שמשמעותן "מניעת זרימה חוזרת". המז"חים קיימים במגוון מבנים ומטרתם למנוע מן המים לחזור חזרה מתוך הצנרת של המבנה אל עבר הצנרת החיצונית של הציבור. מעבר לתרומתו הניכרת עבור אספקת המים הסדירה עבור המבנה, למז"חים השפעה משמעותית ואף קריטית בשמירה על איכותם של המים.

מי מחויב בהתקנת מז"ח?

ראשית כל, חשוב לציין כי התקנת מז"ח הינה פעולה הנדרשת על-פי משרד הבריאות. דרישותיו של משרד הבריאות להתקנת מז"ח נובעות מן העובדה כי ישנם מבנים אשר בהם ישנם קווים המצטלבים יחד עם קווים הכוללים מים מזוהמים דוגמת מי ביוב. חשוב להבין כי המים אשר זורמים אל עבר המז"ח, מגיעים מתוך מאגרים שעברו חיטוי. זרימתם של המים אל תוך המז"ח וחזרתם אחורנית, למעשה תזהם את כלל המאגר וכך תהווה סיכון משמעותי עבור כלל הציבור.

אם כן, כאשר ידוע לכול כי המים שבשימוש העסק הינם בעלי פוטנציאל זיהומי גבוה, אז הרי שהתקנת מז"ח היא פעולה מתחייבת על-פי חוק.

בדיקת מז"ח

בדיקת מז"ח הינה בדיקה אשר צריכה להתבצע על-ידי איש מקצוע בעל הסמכה מטעם משרד הבריאות. כיום ניתן לציין מגוון רחב של עסקים המחויבים בביצוע בדיקת מז"ח וביניהם בתי חולים, חקלאים, מפעלים, מסעדות ועוד.

איתור מז"ח שאיננו תקין מהווה שמירה על בריאותו של הציבור באופן חד-משמעי. מז"ח שאיננו פועל כשורה עלול להוציא את המים חזרה אל עבר הצנרת הציבורית, דבר אשר יפגום בטיב ואיכות המים. באמצעות בדיקה שנתית, ניתן לוודא כי אכן המכשור עובד כראוי. לעתים קרובות, יתברר כי שסתום הפריקה איננו עובד כשורה והחלפה פשוטה ומהירה, תאפשר להחזיק את זרימת המים לקדמותה במהירות.

 

צרו עמנו קשר

חברת ישראל ידין מציעה מגוון שירותי קבלנות אינסטלציה ברחבי הארץ. אנו מטפלים בקווי מים ראשיים, מז"חים, חיטוי מאגרי מים, משאבות ותשתיות ביוב ומים.

 

לפרטים נוספים השאירו לנו פניה באתר או התקשרו לטלפון שמספרו: 052-738-8670.

שאלות נפוצות

משרד הבריאות קבע שורה של תקנות המורות על התקנתו של המז"ח בכל מבנה ובו ישנם קווים מצטלבים בין מי שתייה וביוב.

בין היתר ניתן למנות בתי חולים, מסעדות ומפעלים.

אכן מדובר בתקנה תברואתית שמטרתה למנוע תחלואה ואף סיכון חיי אדם.

הבדיקה מבוצעת על-ידי בעל מקצוע בלבד אשר לו הסמכה מטעמו של משרד הבריאות.

שירותי חברת ישראל ידין ניתנים בכל רחבי הארץ.

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

בכל שאלה והתייעצות השאירו פניה ונשוב אליכם בהקדם:

דילוג לתוכן