מהו הידוק דינמי ומדוע חשוב להיזהר במהלך ביצועו לא לפגוע בתשתיות הביוב?

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

במהלך מגוון רחב של עבודות פיתוח, מבוצע שלב משמעותי במיוחד הנקרא "הידוק דינמי". מה זה בדיוק? מה מתרחש במהלכו? מה הסכנות הקיימות בביצועו? על כך ועוד – במאמר זה.

הידוק דינמי, נעים להכיר

הידוק דינמי הינו פעולה אשר במרכזה הידוק הקרקע על ידי מכשור מיוחד, וזאת על מנת להבטיח שהקרקע תוכל להוות תשתית ראויה ללא סכנת שקיעה, כאשר יונחו עליה שכבות שונות של בנייה בהמשך העבודות. עבודת ההידוק מתבצעת מיד לאחר שלבי בדיקת הקרקע (אשר מעניקה לקבלן המבצע תמונת מצב לגבי אפשרויות ההידוק בפרט ומצב הקרקע בכלל) ושלב החישוף, במהלכו מסולקת הפסולת המפריעה ונסרקת הקרקע באופן מדוקדק.

כיצד מבצעים הידוק דינמי?

עד לפני שנים אחדות (ובחברות רבות גם בימינו אנו), השתמשו בשיטה של הפלת משקולות ממנוף למטרת ההידוק. אלא שהמהפכה הטכנולוגית בתחום הבנייה לא פסחה גם על תחום ההידוק, וכעת ההידוק נעשה באמצעות מכונה חדישה, המאפשרת הידוק מהיר יותר (פי 150! במקום הפלה פעם בחמש דקות, 30 הפלות בדקה!), בטוח יותר (נשמר מגע קבוע עם הקרקע לאורך כל העבודה) ומדויק יותר (הבקרה על התהליך מבוצעת באמצעות מסך נתונים ומחשב המתעד את נתוני הביצוע). כל התהליך מהיר ונוח, שכן ההידוק נעשה מתוך כלי עבודה בעל זחל ובמשקל עד 85 טון, אשר ביכולתו להתמקם בנקודה הרצויה דקות אחדות לפני ביצוע העבודה. נפלא!

הסיכון המרכזי במהלך הידוק דינמי

פעולת ההידוק נחשבת בטוחה כאשר היא מבוצעת ע"י חברה בעלת ציוד מתקדם להידוק דינמי ובעלת ניסיון ומקצועיות בביצוע עבודה זו. חברה שכזאת תעמוד לבטח בתקני הבטיחות המחמירים (DIN 4500-3) ותימנע מפגיעה במבנים סמוכים, ובעיקר בתשתיות הביוב. סכנת הפגיעה בתשתיות הביוב הינה הסכנה העיקרית, אשר עם כלי העבודה הישנים הייתה מתרחשת לא מעט. הכלים החדשים מקטינים את הסיכון למינימום. מיותר לציין כמה נזק עלול להיגרם במקרה של פגיעה בתשתיות אלו, אשר עלולה להשבית למשך זמן רב את זרימת המים לבתים בסביבה, וגרוע מכך.

אז איך נמנעים מפגיעה בתשתיות?

התשובה לשאלה נעוצה בשלב בחירת החברה המבצעת. ודאו שהחברה פועלת באמצעות הכלים החדישים ולא המסורתיים, שהיא בעלת ניסיון רב בתחום ההידוק הדינמי, ובקיצור – שהחבר'ה יודעים מה הם עושים. ואפשר פשוט להרים טלפון למקצוענים של "אמצ שמש", כי חברה עם כל כך הרבה ניסיון וידע, אמינות ובטיחות, לא תמצאו בשום מקום אחר… באחריות!

בהצלחה!

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

בכל שאלה והתייעצות השאירו פניה ונשוב אליכם בהקדם:

דילוג לתוכן