מהו עובש שחור ולמה הוא כל כך מסוכן?

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

אם אתם מבחינים בעובש שחור בביתכם, או בסימנים להתפתחות המצב, חשוב שתמשיכו לקרוא הלאה. עובש שחור יכול לגרום לבעיות בריאות, וכן לבעיות מבניות, ולכן חשוב לטפל בו בהקדם. פה בישראל ידין נסביר לכם מהו עובש שחור ולמה הוא כל כל מסוכן, וכיצד תוכלו לטפל בבעיה באופן מיטבי.

מה זה עובש שחור?

עובש שחור הוא סוג של עובש המשגשג בסביבות לחות, והוא נחשב לעובש רעיל. העובש הזה מופיע על פני משטחים שונים כפטרייה ירוקה כהה או שחורה שמתפשטת בקלות על קירות, רצפות וגם תקרות. מלבד הפגיעה האסתטית של עובש שחור, הוא גם משחרר נבגים לאוויר שעלולים לגרום לבעיות בריאותיות.

מהו עובש שחור ולמה הוא כל כך מסוכן?

חשיפה לנבגי עובש שחור עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, כולל בעיות בדרכי הנשימה, תגובות אלרגיות, גירויים בעור, ואפילו מצבים חמורים יותר אצל אנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת. חשיפה ממושכת לעובש שחור עלולה גם להחמיר מצבים בריאותיים קיימים ולגרום להשפעות בריאותיות ארוכות טווח. חשוב לנקוט באמצעי זהירות ולטפל בעובש שחור באופן מיידי כדי למנוע בעיות אלו עבורכם ועבור בני המשפחה שלכם.

מה גורם להיווצרות של עובש שחור?

כאמור, עובש שחור נוצר ומשגשג בסביבות לחות. לכן, יש מגוון בעיות בצנרת שעלולות להוביל להיווצרות של העובש:

צינורות דולפים:

צינורות דולפים הם גורם שכיח להצטברות לחות בבתים, ויוצרים סביבה אידיאלית לצמיחת עובש שחור. הלחות מצינורות דולפים מספקת את התנאים המושלמים לשגשוג של עובש, ואזורים פגועים מפתחים עובש מהסוג הזה.

איטום פגום

איטום פגום סביב אביזרי אינסטלציה, כגון כיורים ומקלחות, עלולים להוביל לנזילות מים ולהצטברות של לחות. הלחות מהדליפות הללו יוצרת להתפתחות של עובש שחור.

סתימה בצינורות ניקוז:

ניקוז סתום עלול לגרום לעמידת מים/עליית מים ולהצפה. כתוצאה מכך, יש הצטברות של לחות באזורים שמסביב לצינורות הניקוז הסתומים. המים העומדים מעודדים צמיחת עובש, במיוחד בסביבות לחות כמו חדרי אמבטיה ומטבחים.

אוורור לא מספיק

אוורור לקוי בחדרי אמבטיה ואזורים אחרים עם לחות גבוהה עלול לגרום ל"לכידה" של אוויר לח בתוך הבית, ולגרום לצמיחת עובש.

מניעת עובש שחור בבית

טיפול מהיר בבעיות אינסטלציה ושמירה על סביבה יבשה ומאווררת חשובים במניעת צמיחת עובש שחור. אם אתם מבחינים בבעיות צנרת, או בדליפות/כתמי מים בביתכם – אל תתעלמו מהמצב. עובש שחור שמתפתח בעקבות בעיות צנרת עלול להוביל לבעיות בריאות קשות, במיוחד עבור אלו שיש להם בעיות רקע.

כאן בחברת ישראל ידין זמינים לכם שירותי אינסטלציה מתקדמים עבור בעיות בנכסים פרטיים או במבנים אחרים. החברה שלנו בעלת ניסיון של 4 עשורים בתחום האינסטלציה, וניתן לפנות אלינו עבור כל מה שנוגע לבעיות צנרת. דברו איתנו ונשמח לספק לכם שירותי תיקון צנרת שיאפשרו לכם ליהנות מתשתיות מים תקינות, וימנעו התפתחות עובש.

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

בכל שאלה והתייעצות השאירו פניה ונשוב אליכם בהקדם:

דילוג לתוכן