מה הן ההשלכות של מאגר מים מזוהם?

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

מה הן ההשלכות של מאגר מים מזוהם?

אחת לשנה, דיירי מבנה בעל חמש קומות ומעלה אשר כולל בתוכו מאגרי מים, מחויבים בהזמנת איש מקצוע אשר יבדוק את טיבו ויחטא אותו מכול זיהום אפשרי. על פי רוב, מאגרי המים אינם נוטים להזדהם, ועם זאת חשוב לשמר את התחזוקה השוטפת אחת לשנה, דבר אשר יבטיח את בריאותם של דיירי המבנה.

אחד מן הסיכונים הגבוהים ביותר אשר המים טומנים בחובם, הוא העובדה שכמעט ולא ניתן לזהות כי הם אינם ראויים לשתייה. רק מאוחר יותר, עלולים להתברר הנזקים עם עליית התחלואה ואף סיכונים ממשיים לחיי אדם! מוטב שלא להקל ראש בכל מה שנוגע לניקוי המאגרים, ובמאמר הבא ריכזנו עבורכם מספר השלכות שיש לקחת בחשבון.

הסיכון בשתייה מים מזוהמים

מטרתם של מאגרי המים היא להבטיח את אספקתם הסדירה של המים לכל יושבי הבניין. אותם המים בדיוק אשר שוכנים במאגרים אלו, הינם המים מסופקים לרחצה באמבטיה, לשטיפת הכלים ולניקיון הבית.

הימצאותם של חיידקים

מבדיקות שגרתיות של מאגרי המים ניתן לעתים למצוא גוויות של חרקים ואף יונים כאשר מדובר במאגרי מים הממוקמים על גגם של בניינים. מטבע הדברים שהימצאותם של מזיקים כאלו יכולה לעודד את זיהום המים עם חיידקים ונגיפים שונים. זיהומים שכאלו יכולים להיגרם גם מסיבות הרבה יותר "פשוטות" דוגמת זיהום טבעי המצוי מטבע הדברים במים ואשר מצטבר בהדרגה.

תחלואה גבוהה

מאגרי מים אשר אינם מתוחזקים כראוי עלולים להוביל לעלייה במחלות קשות ובעלות סיכון גבוה במיוחד עבור מבוגרים וילדים. כך למשל, ניתן למנות שמות מוכרים וידועים לשמצה דוגמת קדחת ודיזנטריה. מומלץ שלא לקחת הימורים מיותרים בתחזוקת מאגרי המים, ולוודא כי בריאותם הכוללת של הדיירים נשמרת כהלכה.

סתימות ותקלות צנרת

 

בעוד שתחלואות וזיהומים במים הם דברים שניתן "להתעלם" מהם כיוון שאיננו מרגישים בהם מידית (לא לקחת זאת כהמלצה! חשוב לנקות תמיד!), הרי שישנה בעיה נוספת שבהחלט עשויה להמריץ אתכם לבצע את הבדיקות הנדרשות מדי שנה. סתימות בצנרת הן דבר שגור ובמיוחד כשהמאגרים מזוהמים. הימצאותם של זיהומים כמו גם חרקים, גוויות ופסולת נוספת, עלולים להגיע אל הצנרת ולהוביל לסתימה כוללת.

שאלות נפוצות

מאגר המים של המבנה אמנם שמור ומוגן, אך איננו הרמטי.

בעלי חיים, חרקים וזיהומים שונים עלולים להיכנס אליו ולהביא למצבורי זיהום ולסיכון הדיירים.

כל איש מקצוע המחזיק בהסמכה רשמית מטעם משרד הבריאות, רשאי לבצע את הבדיקה ואת החיטוי הנדרש.

חיטוי מאגרי מים נדרש על-פי חוק אחת לשנה.

המאגר קיים בכל מבנה ובו 5 קומות ומעלה.

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

בכל שאלה והתייעצות השאירו פניה ונשוב אליכם בהקדם:

דילוג לתוכן