מה זה בעצם מיפוי תשתיות?

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

מתי נזדקק למפות תשתיות?

כאנשים בדירות או בתים פרטיים סובלים מנזילות בקירות, הרי שהם מחפשים אחר איש מקצוע המיומן במה שנקרא "איתור נזילות". לרוב מתבצעת עבודה באמצעות מכשור של אינפרה אדום, לצורך איתור מקורות חום וקור. מקורות הקור הבולטים ביותר, הרי שהם מעידים על מקורה של הנזילה.

לעומת זאת, כאשר דבר שכזה מתרחש בתוך תשתית דוגמת ביוב הממוקם תחת אספלט או בטון עבה במיוחד. כאן כבר מדובר במלאכת מחשבת המצריכה ציוד מדויק ושלל אמצעים טכנולוגיים מתקדמים שיסייעו בפעילות איתור הנזילה.

מיפוי תשתיות על רגל אחת

התשתיות שלנו במרחבים ציבוריים וגם במפעלים ותעשיות, מוסתרות היטב מתחת לפני השטח ומבוצרות מפני כל מפגע שעלול להתרחש מעלה. דמיינו רק מה יתרחש אם הצנרת שלנו תפגע בכל פעם שדבר מה יקרה מעל פני האדמה.

עם זאת, הצנרת איננה חסינה מפני נזקי הזמן, ולעתים ייתכן שגם היא תתפוצץ או יותר נכון תיסדק. האם נשבור את כל האספלט או הבטון כדי להגיע עד לשטח המיוחל? קרוב לוודאי שלא. על כן, ישנה טכנולוגיה הנקראת מיפוי תשתיות ושמטרתה לספק לנו מיפוי מדויק שת כלל התשתיות התת-קרקעיות.

באלו מכשורים מדובר?

בעוד שבבתים נהוג להשתמש באינפרה אדום, הרי שלצורך זיהוי תשתיות יש לעשות שימוש במכשורים מתקדמים ויקרים יותר המסוגלים לאתר צנרות מים, גז וביוב. מדובר בתוואי עמוק למדי וכדי שלא נשגה במיקום הנזילה, הרי שישנם מכשירים המסתייעים בגזים ואקוסטיקה.

מכשורים אלו ועבוד, מסייעים לזהות ולאתר נזילות בצנרות בקוטר גדול למדי ובמרחקים רבים.

גם בתנאי שטח מאתגרים

מיפוי תשתיות מתאפשר בזכות ציוד חדיש המסוגל לבצע את עבודתו נאמנה גם בתנאי שטח של קרקע סלעית. מכאן, שגם אם מדובר בתיקון תשתיות באזורים שאינם מיושבים, הרי שחברתנו יכולה לספק את העבודה ולהציג פתרון בשטח.

כדאי לדעת

חברת ישראל ידין ובשיתוף עם חברת פא"י פרץ מים בע"מ, מספקת שירותי איתור נזילות באמצעות מיפוי תשתיות, וזאת בשילוב עם עבודות תיקון מידיות בשטח.

כיום שת"פ זה מייצר שירות בלעדי שאין שני לו בישראל. לרוב, תיאלצו להמתין שעות ארוכות עד להגעת בעל המקצוע לתיקון התקלה. אנו נשמח לספק לכם את התיקון המידי תוך שימת דגש על מקצועיות, יעילות ושקיפות מלאה בתהליך.

 

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

בכל שאלה והתייעצות השאירו פניה ונשוב אליכם בהקדם:

דילוג לתוכן