מה לעשות במקרה של נזילה בצינור המים?

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

פיצוץ אימתני שנשמע למרחקים או מים שמחלחלים החוצה, סימנים לנזילה על גבי הרצפה והקירות. דיירים רבים חוששים מסיטואציה של בעיות במערכת האינסטלציה ואין ספק שבעיות בצנרת עשויות להסב נזק כבד ולפגוע באיכות החיים, שלא לדבר על העלות הכספית הגבוהה הכרוכה בתיקון.

אחת הבעיות הנפוצות ביותר בצנרת הביתית הינה בעיה של נזילה שיכולה לגרום להצפה ולרטיבות. בעיות בצנרת נובעות ממגוון סיבות בין אם מדובר בליקויי בנייה, חדירת שורשים או בלאי בצינורות, הסתיידות ועוד. נזילות בצינור מים יכולות להתרחש במגוון מקומות בסביבת המגורים, בין אם בחדרי רחצה, במטבחים או בשירותים. נזק כבד במיוחד מתרחש כאשר יש פיצוץ בצינור המים.

איך מגלים נזקי צנרת?

במידה ויש סימנים המעידים על כך שיש בעיה של נזילה בצינור המים כמו למשל סימנים על הקיר של כתמים, עוויתות, התנפחות, התפוררות או הצטברות של עובש בקיר, מומלץ לבצע אבחון ואיתור על מנת לזהות את מקור הבעיה ולטפל בה בהקדם האפשרי.
למרבה המזל היום קיים מכשור טכנולוגי מתקדם לאיתור בעיות וליקויים בצנרת של המבנה. כך למשל, המתמחים בבעיות אינסטלציה ואיטום יכולים להשתמש במערכת גילוי אקוסטית משולבת גז ידידותי לסביבה המוחדר אל תוך הצנרת על מנת לאתר את הנקודות בהן ריכוז הגז גבוה במיוחד. נקודות אלה מרמזות למעשה על המקומות בהם יש נזילה מהצנרת.

במקרים רבים נהוג להשתמש גם במצלמה תרמית לאיתור נזילה הבוחנת את הבדלי טמפרטורה ולפי ההבדלים מאתרת את הנזילה. טכניקה זו יעילה במיוחד כאשר מדובר במקומות בהם קשה לאתר נזילות מים בדרכים אחרות. כמו למשל, כאשר מקור הנזילה הוא בתוך קירות או מתחת לרצפה או אפילו בתקרה. כל זה מתבצע בלי צורך לשבור קירות או לבצע פעילות פולשנית שתסב נזק או הרס לבית.

כמובן שככל שמקדימים לאתר את הנזילה כך ניתן לצמצם באופן משמעותי את חומרת הנזק ועל פי איתור הנזילה ניתן לבחור גם את דרך הטיפול הטובה ביותר, בין אם מדובר בהחלפת צנרת או בתיקון צינורות מים.

אוטמים להשגת תוצאות טובות

לשימוש בחומרי האיטום יש חשיבות רבה בתיקון הבעיה ומזעור מידת הנזק. את חומר האיטום הנבחר מתאימים לחומר ממנו עשויה הצנרת בין אם היא עשויה פלסטיק או מתכת.
לרוב ישתמשו בחומר מסוג מרק אפוקסי שמזכיר בפורמולה שלו פלסטלינה, אך לאחר עיסוי הרול הגמיש בחיתוך המבוקש ובעיסויו עד קבלת חומר הומוגני הוא מתקשה ממש כמו פלדה וכל זה תוך דקות בודדות. היתרון הבולט שלו הוא בכך שהוא נועד לתקן ולמלא סדקים שנוצרו בצנרת משחיקה מוגברת והיופי הוא שאפשר להשתמש בחומר זה גם ליישומים מתחת למים ובתנאי חוץ.

במקרים מסוימים של נזילות ייעשה שימוש בסרט איטום גמיש וחזק שנדבק בעוצמה לצינור וגם הוא עמיד ליישום בסביבה רטובה מתחת למים ומקנה הגנה בפני מים, לחות ואוויר ומיועד לתיקונם של חורים, נזילות קלות כאשר המטרה היא לחתוך את הסרט לגודל הרצוי

דבק אפוקסי אף הוא משרת את מי שמטפלים בנזילות מצינורות מים לתיקון ומילוי מהיר כאשר הדבק עמיד בפני כימיקלים ואינו משנה גוון, מתעוות או נסדק בזמן הייבוש ואפילו אפשר לצבוע, לשייף ולקדוח לאחר מכן. חשוב מאוד לבחור חומרי איטום לשימוש מקצועי המבוססים על חומרים פעילים ועומדים בתקני הבטיחות המחמירים ביותר . המטרה היא לאבחן בהקדם נזילות מים סמויות ולטפל בהן בנזילות הסמויות והגלויות בהקדם האפשרי על ידי מומחי אינסטלציה וחומרי איטום מהטובים בשוק.

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

דילוג לתוכן