מים כלואים מתחת לרצפה

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

הצנרת במבנים שונים עוברת בכל חלקי המבנה – לרבות הריצוף. במקרים מסוימים מתרחש מצב שבו מים נכלאים מתחת למרצפות, מה שעלול להוביל לבעיות בהמשך הדרך. מים כלואים מתחת לרצפה מהווים בעיה שיש לטפל בה באופן מקצועי, וכאן תגלו כיצד להבחין בבעיה הזו וכיצד לטפל בה באופן מיטבי.

מה הם מים כלואים מתחת לרצפה?

רטיבות מתחת לריצוף היא מצב שבו מים נכלאים מתחת לרצפה. הבעיה הזו נגרמת בכלל תקלה בצנרת שנמצאת מתחת למרצפות, מה שמביא להיווצרות של שלולית מתחת לרצפה ובעיות נוספות.

למים הכלואים אין מוצא, שכן הם לא יכולים להתאדות או להיעלם מעצמם. כתוצאה מכך, המים נספגים לתוך היסודות, וכן לתוך הטיח, והבעיה לא מפסיקה שם: מים כלואים מתחת לריצוף עלולים לטפס לקירות, ולגרום לנזקים לקירות המבנה.

הבעיה הזו נפוצה במיוחד בבתים ישנים, וחשוב לטפל בה בהקדם. אם אתם מתכוונים לעבור לבית חדש, מומלץ בחום לבדוק את הצנרת ולוודא שאין בה רטיבות מצטברת. מלבד בעיות בצנרת, מים כלואים עלולים להיגרם בכלל חימום תת-רצפתי, המתבסס על צנרת מים.

כדי למנוע את הבעיה של רטיבות מתחת לרצפה, מומלץ לבצע בדיקה תקופתית של הצנרת בביתכם. כדי לטפל בבעיה, חשוב לפנות לשירותי אינסטלציה מקצועיים, כמו אלו הזמינים לכם בחברת ישראל ידין.

סימנים למים כלואים מתחת לריצוף

יש כמה סימנים שמעידים על כך שיש מים כלואים מתחת לרצפה שלכם:

  • כתמי רטיבות על הקירות: כאמור, מים כלואים מתחת לריצוף עלולים לטפס לסירות. אם אתם מבחינים בכתמי מים בקירות ביתכם, בייחוד באזורים הנמוכים, שקרובים לרצפה, ייתכן שיש מים כלואים מתחת לרצפות.
  • כתמי רטיבות על הרצפה: כאשר מים מצטברים מתחת לרצפה, הם גורמים להיווצרות של כתמי מים על המרצפות.
  • עיוות של משקופים: כאשר מים כלואים מטפסים כלפי מעלה, הם מגיעים למשקופי דלתות ומעוותים אותם.
  • ריח של עובש/התפתחות עובש נראה לעין: אם אתם מבחינים בהיווצרות של כתמי עובש וטבח בביתכם, או מרגישים ריח של טבח/עובש, ישנו סיכוי גדול שיש מים כלואים מתחת לרצפה.
  • קצר פתאומי במכשירי חשמל: מים כלואים גורמים גם לבעיות בהעברת החשמל בבית, ובמגע עם מגעים חשמליים, הם עלולים לגרום לקצרים פתאומיים.
  • הופעה של חלודה על פריטים שונים: מים כלואים גורמים להיווצרות של חלודה על רהיטים שכוללים ברזל, וכן על מכשירי חשמל שונים.

איך לטפל במים כלואים מתחת לריצוף?

מים כלואים מתחת לרצפה דורשים החלפה של החלק בצנרת שיש בו סדק ודליפה של מים. השלב הראשון בתהליך הוא איתור מקור הדליפה.

בחברת ישראל ידין אנחנו מבצעים איתור של בעיות צנרת באמצעות ציוד מתקדם, לרבות מצלמות תרמיות.

המצלמות מאתרות את מקור הדליפה ברצפה, מה שמאפשר לנו לבצע הרס ממוקד של מרצפות והחלפה של צנרת.

בנוסף, ניתן לאתר אם מקור הבעיה הוא בעיה בצנרת מתחת לרצפה, או בקירות הבית. לאחר מכן ניתן לתקן את הבעיה, ולבצע תיקונים במוקדי הבעיה.

חברת ישראל ידין היא בעלת ניסיון של למעלה מ-40 שנה בתחום האינסטלציה, ואנחנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת. פנו אלינו ותיהנו משירות מקצועי ואדיב הכולל איתור צנרת תקולה, תיקון צנרת והפקת דו"ח עבור חברת הביטוח. אל תהססו ופנו אלינו אם אתם מבחינים בבעיות צנרת מכל סוג שהן בביתכם.

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

בכל שאלה והתייעצות השאירו פניה ונשוב אליכם בהקדם:

דילוג לתוכן