חיטוי מאגרי מים – מאיפה מתחילים?

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

אם אתם מתגוררים בבניין מעל 5 קומות, אז מרבית הסיכויים שגם לכם יש במבנה מאגר מים. מטרתו של מאגר המים להבטיח את אספקתם הסדירה של המים הזורמים בברזים של כל דיירי הבניין ובדגש על דיירי הקומות הגבוהות. ללא מאגר מים, קצב הזרימה יהיה איטי ולעתים עד בלתי אפשרי לשימוש תקין בברזים. אז למה מה כל כך חשוב בחיטוי צנרת ומאגרי מים? זכרו כי מה שאתם שותים ומשתמשים בו ביום יום הוא גם מה שאתם מקבלים כאשר זה נוגע לבריאותכם. אי הקפדה על חיטוי מאגרים והקפדה על מים תקינים עלולה להוביל להופעתן של מחלות שונות וזיהומים.

כל מה שצריך לדעת על חיטוי מאגרים

שלב ראשון

טרם התחלת חיטוי המאגרים, ראשית כל נבדוק את טיבם של המים ואת מצבם הנוכחי. לשם כך, יש לדגום את המים ולשלוח אותם לבדיקות מעבדה בהן נכיר לעומק את המזהמים השונים. ייתכנו מאוד מצבים בהם כמעט ולא נמצא גורמים מזהמים, אך לבטח שלא נרצה לקחת את ההימור וכל שכן, משרד הבריאות מחייב את חיטוי המאגרים אחת לשנה.

שלב שני

לאחר שנכיר את המזהמים השונים, נעבור לשלב ניקוי המאגר ולעתים גם לניקוי כלל תשתית המים הבניין וזאת באמצעות שטיפה בלחץ גבוה. חיטוי המאגר איננו מתמקד במים עצמם, אלא בכלי הקיבול המכיל אותם. צורך ביצוע עבודה זו, חשוב להיעזר באנשי מקצוע מיומנים הבקיאים בתפעול ציוד טכנולוגי מתקדם.

שלב שלישי

לאחר שהבטחנו סביבה נקייה ובטוחה עבור מי המאגרים, חשוב שנעבור לשלב לא פחות חשוב והוא חיטוי המים עצמם. לשם כך יש להיעזר בחומרי חיטוי המאושרים על-ידי משרד הבריאות ובמינונים מדויקים המותאמים לכמות המים שבמאגר.

לסיכום

חיטוי מאגרים הינו תהליך שחשוב שיתבצע באופן מקצועי ומדויק. בבחירתכם בחברה מקצועית המוסמכת לביצוע העבודה, הקפידו תמיד לבדוק את הניסיון המקצועי ולערוך בדיקה קצרה באינטרנט שאכן הקבלן המבצע רשום כקבלן אינסטלציה אצל רשם הקבלנים. לקבלת שירות ומידע נוסף התקשרו אלינו או השאירו פניה ותיענו בהקדם.

שאלות נפוצות

ראשית נדגום את המים ונשלח אותם לבדיקת מעבדה.

לאחר מכן, נרוקן את המאגר, נבצע שטיפה בלחץ גבוה.

השלב האחרון הוא השבת המים וכן הסתייעות בחומרי חיטוי המאושרים על-ידי משרד הבריאות.

כל מבנה ובו מאגרי מים, מחויב בבדיקה הנדרשת מדי שנה, וזאת על-פי חוקי מדינת ישראל.

חברת ישראל ידין מספקת שירותי חיטוי מאגרים בכל רחבי הארץ.

הזמינות שלנו באזור המרכז היא גבוהה יותר, לאור הימצאות סניפנו במרכז.

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

בכל שאלה והתייעצות השאירו פניה ונשוב אליכם בהקדם:

דילוג לתוכן