כל מה שרציתם לדעת על בדיקת מז"ח

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

מז"ח הינו ראשי תיבות של המילים מונע זרימה חוזרת. מטרתו של המז"ח היא להבטיח את תקינותה של צנרת המים וזאת על-ידי מניעת העברת המים שזרמו דרכה חזרה אל הצנרת. בדרך זו של זרימה חד כיוונית נמנעת למעשה האפשרות לזיהום מי השתייה.

מי מחויב בהתקנת מז"ח?

התקנת מז"ח הינה הליך הקבוע בחוק והוא מתבסס על תקנות שנקבעו על-ידי משרד הבריאות. ישנם לא מעט בתי עסק שעסק פעילותם השוטפת מותנית בהתקנת המז"ח ובדיקתו השנתית על-ידי איש מקצוע מוסמך.

אילו עסקים מחויבים בהתקנת ובדיקת מז"ח?

על-פי תקנות משרד הבריאות, ישנם מגוון עסקים המחויבים בהתקנת ובדיקת מז"ח כדרך קבע ובראשם עסקים המגיעים מתחום החקלאות וזאת לאור היותם עסוקים בתוצרת מזון והתעשייה ובעיקר תעשיות דוגמת מזון ותרופות. בדיקת המז"ח הינה בדיקה שנתית וחשוב שתיערך על-ידי אנשי מקצוע. חברת ישראל ידין הינה חברת אינסטלציה המוסמכת בביצוע הבדיקה ובעלת ניסיון של ארבעים שנים בענף. חשוב לקחת בחשבון כי על בודקי המז"ח לעבור הסמכה המוכרת באופן רשמי מטעם משרד הבריאות.

מה היתרונות של בדיקת מז"ח

עבור חלקנו בדיקת המז"ח עלולה להישמע כמטרד ובמיוחד לאור העובדה שהיא נדרשת מדי שנה. עם זאת, חשוב להבין את משמעותה של בדיקה זו שאיננה רק עוסקת בתקינות המים, אלא גם מאפשרת לבצע ביקורת דקדקנית לתחזוקת צנרת המים כולה. דרך בדיקת המז"ח תוכלו לגלות אם ישנן הצטברויות של אבנית העלולה להוביל לסתימות, זיהומים והצפות ואם ישנם סימנים המעידים על בעיות קשות יותר בצנרת ואשר ייפתרו בקלות אם רק יקבלו טיפול מקדים ראוי. זכרו כי לצורך ביצוע העבודה חשוב לשכור את שירותיהם של אנשי מקצוע מיומנים המוסמכים בתפעול מכשור הבדיקה הנדרש ובכפוף לתקנות משרד הבריאות.

שאלות נפוצות

תקנות אלו קבועות על-ידי משרד הבריאות.

עיקר המוקד הוא בעסקים בענף החקלאות ועסקי מזון.

בדיקות מז"ח נערכות מדי שנה.

זוהי ביקורת שנתית הנדרשת על-ידי משרד הבריאות.

אין זה מקרי שעסקי החקלאות והמזון זקוקים לבדיקה זו.

הימצאותה של אבנית, זיהומים או סתימות, עלולים להפוך למפגע תברואתי ראשון במעלה, ולסכן את שלום הציבור.

חברתנו מספקת שירותי בדיקות מז"ח בכל רחבי הארץ. זמינותנו באזור המרכז היא גבוהה יותר.

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

בכל שאלה והתייעצות השאירו פניה ונשוב אליכם בהקדם:

דילוג לתוכן