לחץ המים בדירה ירד – האם יש סיבה לפניקה?

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

ירידה בלחץ המים בדירה יכולה לגרום לנו להריץ לא מעט תרחישים שונים בראש וכולם מסתיימים בידיעה המצמררת – יש תקלה בתשתיות המים והביוב של הבניין או גרוע מכך – הצנרת הראשית של הבניין פגומה ועומדת להתפוצץ.

כמובן שכל האפשרויות הללו עלולות להתברר כנכונות, אבל רגע לפני שתולשים שיערות ומתחילים לברר מי נותן השירות הכי מומלץ לצורך המשימה, ישנם כמה דברים שתוכלו לבדוק לגמרי לבדכם כדי להגביר את לחץ המים בבניין. אז רגע לפני שאתם מאשימים את מאגרי המים או כל מושג אחר בעולם האינסטלציה, הנה כמה דברים שכדאי לדעת.

אז מה גרם לתקלה בזרימת המים?

השיבר שלכם!

כן, קודם כל גשו אל השיבר שלכם וודאו שהוא אכן פתוח לרווחה. לא פעם תופתעו לגלות שה"תקלה" התרחשה רק בגלל שמישהו החליט לסובב את הברז הראשי של הבניין. ישנם לא מעט בניינים שבהם השיבר נמצא באזור גלוי ולעתים ילדים ישתעשעו וישחקו איתו.

יש לכם הפסקת מים פתאומית? לחץ המים ירד? גשו קודם כל אל השיבר ובדקו שהוא אכן פתוח לגמרי.

אבל יש לי זרימה של מים.. קרים..

עוד תקלה נפוצה בדירות רבות היא זרימה טובה ואחידה של מים קרים ואילו זרימה נמוכה עד בלתי אפשרית של מים חמים. בהתחלה הזרימה עוד מאפשרת לנו להתרחץ, אך בהמשך הדבר הופך עד לבלתי נסבל. כאן המקור לתקלה אכן מצריך איש מקצוע והוא איננו אינסטלטור אלא טכנאי דודים. לרוב, תקלות שכאלו יתרחשו בדודים החשמליים כאשר ישנה תקלה מסוימת בצנרת של הדוד.

בדיקה פשוטה של טכנאי דודים תעלה על התקלה במהרה ותפתור לכם את הצרה במהירות ובזריזות.

כיצד אדע לאבחן את התקלה?

לרוב לא תדעו לאבחן את התקלה כיוון שאינכם אנשי מקצוע. עם זאת, זכרו כי ישנם לא מעט סימנים מקדימים שיכולים להעיד על מהות הבעיה. אם המים עכורים, אז הרי שייתכן ואכן ישנה בעיה רצינית בצנרת ויש לפתור אותה בהקדם האפשרי.
אם המים צלולים ונקיים, אז ייתכן מאוד שמדובר בתקלה פשוטה שאיננה מצריכה טיפול יקר וממושך.

 

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

בכל שאלה והתייעצות השאירו פניה ונשוב אליכם בהקדם:

דילוג לתוכן