מה זה טופס 4?

ישראל ידין קבלן רשום מס' 32008​

מדובר ככל הנראה באחד מן הטפסים המשמעותיים והקריטיים ביותר הן עבור קבלנים והן עבור הדיירים המיועדים. טופס 4 הינו המסמך המאשר לאכלס מבנה וזאת לאחר קבלת כל האורות הירוקים מכלל הגורמים הנוגעים בדבר ובכללם גם הרשויות.

מדוע חשוב לקבל טופס 4?

למעשה מדובר במסמך המעיד על איכות המבנה ועמידתו בכלל התקנות הנדרשות. בין היתר טופס זה מעיד על כך שמהבנה תואם את הסטנדרטים והמגבלות על-פי חוק ועל-פי חוקי העזר העירוניים השונים. עוד מעיד הטופס כי נערכה סקירה מעמיקה והרמטית של כלל המבנה וזאת כדי לשלול את הימצאותו של כל ליקוי באשר הוא שעלול להביא לנזק בחיים וברכוש.

מדוע יש לקשר זאת לעבודתו של קבלן אינסטלציה?

לצורך קבלת טופס האכלוס (קרי טופס 4) משרד הבריאות מתנה זו בעריכת בדיקת והתקנת מז"ח. כמו כן, טופס זה מעיד שאכן כלל תשתיות המבנה נבדקו והותקנו כהלכה וביניהן ניתן למנות גם את תשתית המים והביוב. כאשר מדובר במבנה בעל 5 קומות ומעלה אז הרי שקבלת טופס האכלוס מותנית גם בעריכת חיטוי מאגרי המים. מאגרים אלו ממוקמים לרוב בקומה התחתונה או העליונה ביותר של המבנה ואיכות המים הזורמים בכלל דירות המבנה תלויות באופן ישיר בווידוא שאכן מאגרי המים נקיים ותקינים. הן את בדיקת המז"ח והן את חיטוי מאגרי המים חשוב לעשות עם איש מקצוע מוסמך בעל האישורים וההשתלמויות הנדרשות מטעם משרד הבריאות.

ללא בדיקת התשתיות לא יינתן טופס האכלוס

תשתיות המים הן ככל הנראה אלו המשפיעות באופן הישיר ביותר על בריאותנו שכן הן משמשות אותנו בכל רגע נתון בין אם במזון ובשתייה ובין אם בעת הרחצה והניקוי. ללא בדיקת המז"ח וללא חיטוי הצנרת ומאגרי המים כנדרש בחוק למעשה לא יקבלו בעלי המבנה/הדירה את הטופס הנדרש. ישנם אף מקרים בהם נדרש תיעוד מדויק של הבדיקה והמתקנים ולכן חשוב לקחת איש מקצוע מיומן שיערוך את הבדיקה הנדרשת ויתעדה כהלכה. פנו אלינו כבר היום לקבלת פרטים מלאים על התקנות הנדרשות לצורך קבלת טופס 4. לחברת ישראל ידין ניסיון של 40 שנים בתחום תוך שימת דגש על עבודה מקצועית ושקיפות מלאה מול קהל לקוחותיה.

שאלות נפוצות

תקינות תשתית המים והביוב בבניין היא חלק בלתי נפרד מטופס זה שתפקידו לאשר שהמבנה כשיר וראוי לאכלוס.

על-כן, בדיקתו של קבלן אינסטלציה היא חלק משורה של ביקורות הנדרשות לצורך קבלתו.

לרוב הקבלן המבצע אשר הקים את המבנה, הוא זה שנדרש לתיקון.

עם זאת, ייתכנו מקרים וחריגים, ובהם חברות דוגמתנו, מספקות שירותי תיקון והחלפה.

שירותינו מסופקים בכל רחבי הארץ, אולם זמינותנו המידית היא באזור המרכז.

שתפו את המידע עם מי שצריך:

לפרטים וקבלת מידע השאירו פניה:

בכל שאלה והתייעצות השאירו פניה ונשוב אליכם בהקדם:

דילוג לתוכן